top of page

Ο Πυρήνας του HALO της Σεληνιακής Πύλης Εισέρχεται στο Καθαρό Δωμάτιο

  • etsigkrimanis
  • 3 Μαρ
  • διαβάστηκε 3 λεπτά

Οι προετοιμασίες για τη Σεληνιακή Πύλη (Lunar Gateway) προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Οι μηχανικοί της Thales Alenia Space ξεκίνησαν πρόσφατα μια σειρά ελέγχων στον πυρήνα του HALO (Habitation and Logistics Outpost). Αυτή τη στιγμή, το τμήμα βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Τορίνο της Ιταλίας και αναμένεται να μεταφερθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο χώρο της Northrop Grumman στο Γκίλμπερτ της Αριζόνα, τον επόμενο μήνα, με αεροσκάφος Antonov AN-124-100.


The HALO core module on the move. Credit: Thales Alenia Space.


Το HALO αποτελεί τον βασικό πυρήνα της Σεληνιακής Πύλης. Εκτός από περιβαλλοντικούς και αντοχικούς ελέγχους, η ομάδα της Thales Alenia θα εγκαταστήσει βαλβίδες, θα πραγματοποιήσει ελέγχους διαρροών και θα προετοιμάσει την ενσωμάτωση δευτερευουσών δομών στο HALO. Ένα από τα airlock, το Emirates Crew and Science Module, κατασκευάστηκε και παραχωρήθηκε από το Mohammed bin Rashid Space Centre των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το airlock αυτό θα χρησιμοποιείται για διαστημικούς περιπάτους εκτός της Πύλης. Σε αντάλλαγμα, τα ΗΑΕ θα λάβουν μια θέση αστροναύτη σε αποστολή του προγράμματος Artemis.


Η πρώτη συγκόλληση των δακτυλίων και των κυλινδρικών τμημάτων του HALO πραγματοποιήθηκε στην Thales Alenia Space το 2021, σηματοδοτώντας το πρώτο σημαντικό ορόσημο για τη συναρμολόγηση της κύριας δομής του module.


Η Northrop Grumman έλαβε συμβόλαιο ύψους 935 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021 για την ανάπτυξη του HALO. Ο προϋπολογισμός της NASA για το οικονομικό έτος 2025 προβλέπει πάνω από 817 εκατομμύρια δολάρια για τη συνεχιζόμενη κατασκευή της Σεληνιακής Πύλης.


Τι Ακολουθεί για το HALO και τη Σεληνιακή Πύλη


«Για να διασφαλιστεί ότι όλος ο εξοπλισμός πτήσης είναι έτοιμος να υποστηρίξει την αποστολή Artemis IV—την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στη Σεληνιακή Πύλη—η NASA στοχεύει στην εκτόξευση του HALO και του Power and Propulsion Element το αργότερο έως τον Δεκέμβριο του 2027», δήλωσε η Laura Rochon από το Κέντρο Διαστημικών Πτήσεων Johnson της NASA. «Αυτά τα modules θα εκτοξευθούν μαζί με πύραυλο SpaceX Falcon Heavy και θα περάσουν περίπου ένα χρόνο ταξιδεύοντας χωρίς πλήρωμα σε σεληνιακή τροχιά, παρέχοντας επιστημονικά δεδομένα για την ηλιακή και βαθιά διαστημική ακτινοβολία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού».


Μόλις το module φτάσει στις εγκαταστάσεις της Northrop Grumman στην Αριζόνα, θα υποβληθεί σε περαιτέρω δοκιμές και ενσωμάτωση με το προωθητικό στάδιο πριν από την εκτόξευση. Ως ένα από τα τέσσερα πιεσμένα modules, το HALO θα υποστηρίζει το πλήρωμα, πειράματα και εσωτερικά και εξωτερικά φορτία. Η Σεληνιακή Πύλη θα λειτουργεί ως σημείο εκκίνησης, υποστηρίζοντας την έρευνα στη Σελήνη και τα πληρώματα στην επιφάνειά της. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της Πύλης είναι ότι θα λειτουργεί ως επαναχρησιμοποιήσιμο «κέντρο ελέγχου» για αποστολές στη Σελήνη, επιτρέποντας μεγαλύτερες παραμονές στην επιφάνειά της.


Ένας Διαστημικός Σταθμός Βαθέος Διαστήματος


Όπως και ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός, η Σεληνιακή Πύλη είναι ένα διεθνές εγχείρημα. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) σχεδιάζει το Lunar Link (μέρος της ευρύτερης πρωτοβουλίας LunaNet DTN της ESA) για τον σταθμό. Ο Καναδικός Οργανισμός Διαστήματος (CSA) παρέχει έναν ρομποτικό βραχίονα, το Small Orbital Replacement Unit Robotic Interface. Η Πύλη θα έχει περίπου το ένα πέμπτο του μεγέθους και του όγκου του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού. Σε αντίθεση με τον μόνιμα επανδρωμένο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, η Πύλη θα φιλοξενεί προσωρινές αποστολές και θα περνά μεγάλο μέρος του χρόνου της σε αυτόνομη λειτουργία.


«Ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της διαστημικής έρευνας σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη για περισσότερες από δύο δεκαετίες», αναφέρει η Rochon. «Η Σεληνιακή Πύλη επεκτείνει αυτή την κληρονομιά στο περιβάλλον του βαθέος διαστήματος. Η Πύλη θα λειτουργεί σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, όπου η ακτινοβολία είναι μεγαλύτερη λόγω της έλλειψης προστατευτικής ασπίδας.

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Σχόλια


bottom of page